· 

Goodmorning sunshine!

Ik vind het heerlijk, om s ’morgens mijn dag te starten met een gezonde, goed vullende maar vooral overheerlijke smoothy bowl. Het kost weinig tijd, en ik kan er de hele ochtend op teren.
Het fijne vind ik er aan, dat ik het niet perse thuis hoef te eten. Als ik ergens moet zijn, blend ik mijn smoothy bowl in mijn to go blender, waardoor ik alles gelijk ik m’n shake beker heb zitten en alleen de messen hoef te vervangen voor een dop. Mn toppings er bij en ik kan gaan.
Ik begin mijn dag goed, gezond en houd er een giga dosis aan energie aan over.

 

 

Smoothie bowl

 

Ingrediënten:

 

v  Yoghurt

v  Rood fruit

v  Mango

v  Banaan

v  Aardbeien

v  Pindakaas

v  Granola of cruesli

v  Gebroken lijnzaad

 

Doe ongeveer 2 eetlepels yoghurt in de blender (afhankelijk van je hoeveelheid fruit). Doe hier ongeveer een handje rood fruit bij. Ik gebruik het liefst de bevroren versie, omdat dit de smoothy lekker koud maakt zonder dat er ijs bij komt kijken. Vervolgens doe je er ongeveer 4 a 5 bokjes mango bij. Pel je banaan en doe deze er ook bij. Je kunt er voor kiezen om je banaan in te vriezen, hier word je smoothy een heel stuk romiger van, maar dit maakt het blenden wel een heel stuk lastiger. Nu nog een eetlepel pindakaas voor de smaak en blenden maar. Zorg ervoor dat je je smoothy goed glad blend.

Doe de smoothy in een schaaltje, en top dit af met wat granola/cruesli, een beetje lijnzaad en wat plakjes aardbei of ander fruit. Zelf doe ik er graag nog wat kaneel over heen, ook zeker een heerlijke smaak maker!

 

Eet smakelijk!

Reactie schrijven

Commentaren: 0