· 

Met 3igenwijs naar Hellevoetsluis

Op 29 Juni was het weer zo ver. Met 3igenwijs naar een blaas kappellen festival en dit keer in Hellevoetsluis.
Met zicht op het weer (de voorspelling was 34 graden) had ik besloten geen pruik en hoed te dragen en achteraf ben ik daar heel erg blij mee!

We verzamelde zoals altijd bij de sporthal om met zn alle met de bus te gaan.
Bus in, bier open! Eigenlijk zoals het altijd gaat. Onze Deb was jarig dus lang zal zij leven was onderdeel van onze start.

Bij aankomst in Hellevoetsluis zijn wij spelend van af de bus naar het "verzamelpunt" gelopen. Het blijft toch een feestje om met muziek aan te komen en toont toch ook motivatie.

Het duurde best een tijd voor wij de eerste serie moesten spelen, dus besloten Deb en ik om de 3igenwijs vlog te starten *Zie onder de post*. Super tof!!! 
We besloten uit eindelijk om te gaan wachtten bij het hoofdpodium. Ons eerste optreden was op een vlonder en dat was daar heel dichtbij.
Dat begon mega gezellig, maar werd voor mij een nachtmerrie...
Vlak na het opnemen van een stukje vlog, viel mijn trompet kapot op de grond. Gewoon dom ongeluk. Maar voor mij een hel. Ik moet zeggen dat ik mij toen pas besefte hoe bijzonder mijn vereniging is. Een aantal hielden zich bezig met mijn toeter en anderen zorgde er voor dat ik niet in een glitch schoot (Lees mag ik nr 21*blog*)
Stuk voor stuk toppers. Ook waren er gelijk mensen die opzoek gingen naar een leen trompet waardoor wij compleet konden spelen.

Het leek voor mij als of het goed voor mij was, ik speelde beter dan dat ik in de afgelopen jaren had gedaan. En heel de band klonk zo fucking goed! Ik ben echt nog steeds trots op iedereen als ik daar aan terug denk en dan zijn we inmiddels al twee weken verder!

Na het vlonder speelde wij bij de barbier. een kroeg met een lekker groot terras. Wij maakte er zoals altijd weer een 3igenwijs feestje van, en de andere kapellen maakte dat ook makkelijk met onwijs leuke series.
In deze set die wij speelde merkte ik dat ik te hard was gegaan en mijn emotie en het bier maakte dat ik op het einde niet meer de volle kracht had. Maar dat neemt niet weg dat wij weer een fantastische set neer hebben gezet.

Vanuit hier even voetbal kijken en hup holland hup spelen om dan door te gaan naar het hoofd podium om onze laatste set neer te zetten. We speelde Apache samen met de Helletrotters en knalde daarna in de laatste set van de dag.

Na afloop even spelen in de finale, even relaxen en door naar Brielle waar wij nog 3 nummers speelde voor de ouders van onze muzikaal leidster. 

Al met al, een fantastische dag, met een grote lach en een dikke traan.
Op naar de volgende <3

Reactie schrijven

Commentaren: 0