· 

Het nieuwe normaal?!

Het jaar 2020 staat volledig in het tegen van Covid-19 oftewel Corona. De hele wereld is er door getroffen en ontregeld. 

Je moet je aanpassen, de meeste mensen werken thuis en een hoop banen zijn komen te vervallen...

 

Ik weet nog goed toen COVID de wereld in kwam dat ik mij totaal geen zorgen maakte. Ik woon in Nederland, daar zorgen ze echt wel goed voor het volk en houden dit echt wel buiten...

Dombo!

Ik kan mijzelf nog altijd voor het hoofd slaan als ik hier aan terug denk. 

Nederland dat voor zijn volk zorgt.. Laat me niet lachen... Maar dat is een heel ander onderwerp.

 

Nederland werd net als ieder ander land getroffen door de pandemie waar wij nog altijd midden in zitten.

Een intelligente lockdown werd opgelegd door de overheid. Al denk ik nog altijd dat het intelligente ver te zoeken was.

Mensen gingen massaal hamsteren, WC papier was een favoriet, ik vraag me af wie er na een half jaar nog altijd door de rollen de wc niet ziet. Ook houdbare producten werden massaal ingeslagen. Mensen gingen met elkaar op de vuist in de supermarkt en ook op straat. Wat een rare wereld!

 

Ik moet bekennen, ook ik heb een soort van gehamsterd... Potjes groente, want die waren toevallig op.. Maar echt niet meer als mijn standaard voorraad. Een potje of 6-7 dus. Een echte hamsteraar haha.

Heb ik het overwogen? Uiteraard.. Maar het was mij al heel erg snel duidelijk dat het niet nodig was. 

Daarbij heb ik genoeg reserves die mn lichaam kunnen blijven voeden.

 

Buiten het hamsteren werden alle activiteiten per direct stop gezet. Horeca moest sluiten, contact sporten werden gestopt en zo ook voor mij de muziek wereld.

Oke nu vergaat de wereld! Kom niet aan mijn muziek!

Ik heb die corona toch echt wel voor heel wat lelijke dingen uit gemaakt, alleen heeft het geen zin.


"Werk zo veel mogelijk van uit huis"


Het enige wat je kunt doen is je er bij neer leggen en de maatregelen ten harte nemen.

"Blijf zo veel mogelijk thuis. Werk van uit huis.." Ik hoor het Rutte nog zeggen.

Dat is leuk, mijn huisgenoten zitten/werken thuis op hun tempo, wanneer het hun uit komt en ik, ik moet gewoon iedere dag naar het werk. De zorg stopt niet.

Ik kan je vertellen, dat heeft wat slapeloze nachten opgeleverd!

 

Buiten de muziek veranderde er in mijn privé leven vrij weinig. Ik deed al niet veel dus voor mij veranderde er niet veel.

Ja afstand op straat, wat een straf... Ik vind het sowieso hinderlijk als mensen in mijn nek staan te hijgen dus ook dit kwam weer goed uit.

Het enige wat ik wel echt heel lastig vond was de spanning op werk.

Je bent iedere seconde bezig met "O jeetje iemand kucht" "Bent u niet lekker? O nee!"

Alles word bestempeld als corona.

Mensen werden om de haver klap in quarantaine geplaatst en dan twee dagen daar na weer uit quarantaine.

 

En dan wanneer mensen overlijden.. 

Vaak blijven mensen opgebaard op hun kamer, is vaak ook de wens van de cliënt. Alleen nu met corona is dat een absolute no go..

Wij hebben dan ook vaak geen afscheid kunnen nemen van onze bewoners.

En met ons een hoop familie.

Ja dat vind ik wel echt heel erg lastig.


Ik ben laatst in de supermarkt bij de kassa gaan klappen..

Bleek dat ik daar niet mee kon afrekenen...


Ik moet zeggen dat wij het als huis echt heel erg goed hebben gedaan.

Het hele huis is in lockdown gegaan en hoe lastig dat ook was voor onze bewoners,

We hebben het huis wel vrij van corona weten te houden!

Wij zijn dan ook erg trots op die periode!

 

Vrij in het begin was en een enorm applaus voor de zorg,

Ik vond het een mooi eer betoon naar de mensen die op de IC staan.

Zij vochten tenslotte van dichtbij tegen deze nare pandemie.

 

Als men tegen mij zei "Ik heb voor jou geklapt" Bedankte ik ze en gaf ik gelijk aan dat ze dat niet voor mij moeten doen.

Omdat die IC toppers zo enorm gevochten hebben.

Ondanks dat waardeerde ik het uiteraard wel.

Achter af niet meer. Kijk om je heen wat er nu gebeurd.. 

We hadden corona onder de duim kunnen hebben en waar staan we nu?

 

Daarbij laat onze regering nog altijd afweten als het gaat om loonsverhoging en de beloofde bonus.

Ik ben laatst in de supermarkt bij de kassa gaan klappen..

Bleek dat ik daar niet mee kon afrekenen...

hmm....



Weet je wat nu het nadeel is van het niet na leven van de maatregelen?

Ons huis, waar wij zo hard hebben gevochten om het corona vrij te houden, is getroffen door die ellende...

Voor sommige is het goed afgelopen, voor andere niet.

 

Plus de zorgen die je mee naar huis neemt. Want je laat je bewoners niet in de steek!

Corona of geen corona, mensen hebben behoefte aan zorg en een praatje. Zeker als zij in quarantaine zitten.

De vraag is dan ook maar of je het mee naar huis neemt of niet.

 

Weet je wat zo gek is? Als iemand ziek is weet je hoe en wat..

Met corona is het zo anders! Je ziet, ruikt, voelt en proeft het niet.

De een is dood ziek, de ander heeft alleen een verkoudheidje die zich laat zien.

Dood eng!

 

Nu lopen wij weer 24/7 met mondmaskers op de vloer. 

Jeetje wat is dat benauwd! En wat ben je slecht te verstaan!

En dan heb ik het nog niet over de uitslag die je er van krijgt...


Corona is geen grapje! De maatregelen zijn er met een reden.


Ik heb onlangs met mijn collega in de nachtdienst een vlog op genomen over hoe het werken met Corona is.

Mijn twee zeer gewaardeerde collega's Rosita en Sahaira hebben verteld wat corona voor hun betekend.

De video zie je hier onder.

 

 

Ik wil mijn blog zo veel mogelijk Corona vrij houden, 

En zal er dus niet meer over schrijven.

 

Wat ik wel heel belangrijk vind om nog even te benoemen:

 

Corona is geen grapje! De maatregelen zijn er met een reden. Hou je er als je blieft aan! Deste eerder kunnen we terug naar het oude normaal. Als dat ooit nog kan.

Hou die 1,5m afstand, zo moeilijk is het niet!

 

Bedankt voor het lezen en tot de volgende. -x-

Reactie schrijven

Commentaren: 0